Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Did you miss your activation email?

Autor Tema: Čamci i brodovi  (Pročitano 12282 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže dare

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 702
  • Pametniji, ne popuštajte više...propadosmo načisto
    • Feeder Fishing Team
Odg: Čamci i brodovi
« Odgovor #15 poslato: Januar 25, 2013, 09:44:49 pre podne »
Pošto i ja planiram čamac/brodić meni ovo nikako nije jasno....Zašto nema razlike??? U čemu je razlika između metalnog broda od 10m i ostalih plovnih objekata? 10KS više je 10KS više, da li tih 10KS više gurali metal drvo ili šta bilo drugo?

Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2025
Odg: Čamci i brodovi
« Odgovor #16 poslato: Januar 25, 2013, 10:04:57 pre podne »
vidi ovako...

ako staviš 10 ks na čamac, on troši oko 4 litre na sat na punom gasu, a ideš 10kmh, jer 10 ks ne može da digne čamac na vodu i guraš dosta vode pod sobom i veliki je otpor

uzmeš 20 ks,  troši iji 8 litara na sat na punom gasu, ali umesto da ideš 20kmh, sad ideš 40-50kmh, pa ti je ušteda velika.

Na većim brodovima koji svakako korito nije pravljeno za glisiranje, i kojima je neka brzina za koju su pravljeni 8-12-13kmh, i koji tu brzinu postignu sa recimo 10ks, ako staviš 30ks, umesto 10 kmh ćeš ići 15kmh, a trošićeš 3 puta više...

Nadam se da sam bio jasan. Vrteće tih 30KS, ali se otpor vode sa brzinom značajno povećava, a ne dobija se toliko na brzini.

Van mreže Baki

  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 681
  • Fishing is philosophy, not butchering...
Odg: Čamci i brodovi
« Odgovor #17 poslato: Januar 25, 2013, 10:27:39 pre podne »
Zato se u metalni brodić ugradi dizelaš od golfa2 i Bog da te vidi. Mala potrošnja, dobro gura i možeš da mu sipaš svakakva čuda od nafte, od tera.

Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2025
Odg: Čamci i brodovi
« Odgovor #18 poslato: Januar 25, 2013, 12:29:41 posle podne »
Tako sam i ja oduvek govorio, ali posle dosta priče i raspitivanja nisam više toliko siguran.

Kao prvo marinizacija (postavljanje motora automobila u brod) košta poprilično. Hladjenje je najveći problem rešiti, sa nekim cevima koja idu ispod broda. Čak bih se pre odlučio za neki matori torpedo, kubotu od oko 20-25KS.
Pod dva mnogo više imaš delova koji mogu da naprave problem, pogotovo što to odrađuju kojekakavi majstori (kopča, z-noga i ostalo), i ako bilo šta pravi problem mora majstor da dolazi na brod a to košta. A često bude problema baš zbog sumnjive stručnosti raznoraznih majstora.
Ono što je veliki plus je potrošnja, jer takav neki dizel troši na pola gasa oko 1.5 litre dizela na sat. Da ne pominjem kad udješ u travu da pecaš, ili granje pa se zakači nešto na elisu da se mora ulaziti u vodu da se sredjuje (pecanje u decembru?)

Druga opcija za brod oko 8 metara čak po meni i bolja je vanbrodski četvorotaktni motor, 10-20ks zavisi od broda. Nije mnogo veći potrošač od ovih dizela, a kad se odbiju svi troškovi marinizacije, i nekih održavanje, verovatno dodje i na slično. Kad se nešto zaglavi u elisi digneš motor. Ako zeza, skineš ga i nosiš kod majstora.

Tako da sam negde na 50%-50%. Kad bih kupovao polovan čamac, a da ima brodski motor (koji je dobar, i kvalitetno ugradjen), ne bih razmišljao. Ipak je onaj njegov zvuk mnogo lepši od vanbrodske zujalice. Ali da to sam ugradjuješ - i para i živaca, za nešto što na kraju  i nije tolika ušteda.

Van mreže miki no swear

  • Premium Member
  • ***
  • Poruke: 354
Odg: Čamci i brodovi
« Odgovor #19 poslato: Januar 25, 2013, 12:47:44 posle podne »
Slažem se, u teoriji je ugradnja motora automobila u brodić jedna stvar, može, da kažemo, ali u praksi nešto sasvim drugo. Ima tu mnogo sitnica na koje mora da se obrati pažnja, jedino ako si neko ko se mnogo dobro razume u mehaniku pa još sa brodarskom školom, e to je druga stvar.

E da dodam, kolega juče došao da mi kaže da prodaje džonsona 10 konja i tomos 4 ks. Džonson 300 evra 97 god., njegov lično dugo godina, tomos 100 evra. Svakako me savetuje da prvo kupim čamac pa onda motor a ja mu kažem da sam već odlučio da uzmem gumenjak tako da mi 10 ka odgovara šta god uzeo, a 4 ka ne baš. Sad tek nisam pametan šta da radim.....
« Poslednja izmena: Januar 25, 2013, 12:51:58 posle podne miki no swear »

Van mreže dare

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 702
  • Pametniji, ne popuštajte više...propadosmo načisto
    • Feeder Fishing Team
Odg: Čamci i brodovi
« Odgovor #20 poslato: Januar 25, 2013, 13:05:46 posle podne »
Oke...jasno mi je sa tog aspekta ali ne govorimo o brzini nego o snazi motora, konjskim snagama...koliko ja znam, kada je jači motor lakše mu je da gura/vuče nešto sa istom količinom goriva ne obazirući se na brzinu....Lakše je motoru od 30KS da gura istu kilažu od motora sa 20KS...Niko neće da glisira sa brodom od 10m ili hoće ali pričamo o normalnom ponašanju.
Da budem precizniji...Ako dovedemo motore na istu potrošnju nekim merenjem, protokom goriva recimo, tvrdim da će jači motor biti pod manjim gasom od slabijeg...što dovodi do manjeg habanja, manje buke, manji troškovi....
« Poslednja izmena: Januar 25, 2013, 13:10:25 posle podne dare »

Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2025
Odg: Čamci i brodovi
« Odgovor #21 poslato: Januar 25, 2013, 14:39:20 posle podne »
Teoretski si u pravu. Sa istim utroškom goriva, ako je motor iste generacije, trebalo bi da gura istom snagom.
Što se tiče habanja, samo si delimično u pravu, jer su vanbrodski motori pravljeni da rade i na punom gasu i tom im ne smeta.
Recimo da svaki od njih ima dosta konja u rezervi, ali su ograničeni na neku snagu (karburatorom, usisom / izduvom), baš zbog toga da se ne bi habali ni kad se voze satima i danima na full gasu.

Van mreže babuskar

  • Premium Member
  • ***
  • Poruke: 502
  • Najveće znanje je znati da nešto ne znaš
Odg: Čamci i brodovi
« Odgovor #22 poslato: Januar 25, 2013, 15:18:18 posle podne »
ma sve moze samo treba para. i dali se isplati tako nesto raditi.
normalno je da covek zeli nesto i da ga to gura napred ka cilju i da se bori za to,samo treba biti svestan svojih mogucnosti.
http://www.polovniautomobili.com/oglas2944867/maestral_9/

meni bi i ovo zavrsilo posao,da me ne nerviraju splavovi po beogradskim obalama .
imam zenu kao mrenu

Van mreže Ady

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2053
  • Ko drugom jamu kopa, trećom garant potpisuje!
Odg: Čamci i brodovi
« Odgovor #23 poslato: Januar 25, 2013, 17:10:36 posle podne »
Evo da dodam iskustvo glede ugradnje motora: moj dobar drugar je tako kupio brod od 8m, sa dosta lošim limom, bez motora, bez stakala, vrata...samo goii (zarđali) lim.
Da ne utupim sad mnogo o šmirglanjima, brušenjima, farbanjima, varenjima... Poenta je da je za pogonski agregat uzet motor iz Mečke 123-ke, 300D. Ljudi koji su mnogo upućeniji u tematiku, na sajtu MojaLađa, tvrde da su taj motor (300D) i BMW-ov 524Td najpogodniji za taj zahvat zbog robusnosti, rezerve snage, relativno male potrošnje, elastičnosti i konstrukcijskih rešenja. Samo ubacivanje motora i rešenje hlađena je bio manji deo problema (hlađenje je rešeno cevima koje idu ispod a oko broda) a veći problem je bilo rešiti hidrauliku upravljanja. Tu je bilo raznih ideja i na kraju je ugrađen hidraulični cilindar (ili ceo sklop) sa nekog viljuškara (ako se ne varam). Motor je u 3. brzini i sa neke 2/3 gasa ide oko (valjda) 20 km/h - mereno sa GPS-om na mobilnom, pa rezultat nije baš najpouzdaniji). Ne troši mnogo i baš se pokazao kao dobro rešenje. Jedini je zez sa njim da za neka baš fina i precizna manevrisanja ipak, za svaki slučaj, ima i jednu vanbrodsku (msm) 6-cu Johnsona.
Vrativši se na početak - kad se stavi sve na papir (a ne stavivši utrošene radne sate, elektrode za varenje, brusne ploče, farbe i ine hemije i ostalo) - došlo se skoro pa na isto kao da je kupljen brod sa motorom. Međutim, zadovoljstvo koje prosto zrači iz mog drugara što se vozika sa "svojih ruku delom" se ne može u €,$, RSD-ovima iskazati ni platiti!
« Poslednja izmena: Januar 25, 2013, 17:13:09 posle podne Ady »
Pre nego što pustiš jezik u pogon proveri da li ti je mozak uključen!


Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2025
Odg: Čamci i brodovi
« Odgovor #24 poslato: Januar 25, 2013, 20:29:10 posle podne »
Samo jedan ispravak koji nema veze sa celom pričom - nema preciznije od gps-a!

A sve što si naveo je tačno, i otprilike baš tako kao što si napisao.

Van mreže Ady

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2053
  • Ko drugom jamu kopa, trećom garant potpisuje!
Odg: Čamci i brodovi
« Odgovor #25 poslato: Januar 27, 2013, 23:32:10 posle podne »
Ma, to jeste za pravi GPS istina, ali se ovo gasilo, pucala konekcija, pa pokaže čas da smo u BG-u, čas da idemo 1 km/h, čas 20... pa smo mo to preračunali (prećeni put po jedinici vremena) i dobili da je na trenutak izbačena brzina bila blizu istine... Mada vlasnik broda tvrdi da je bliže bilo 13-14 km/h... no, nebitno.
Bitnije je da sam pogrešio u vezi stepena prenosa.Menjač je bio u četvrtoj i motor je vrteo na oko 1500-1700 obrtaja pa je Veljko (vlasnik) zaključio da se moror gušio jer je savladavao pozamašan otpor na malim obrtajima. Sada ga je prebacio u 3. brzinu i kaže a se mnogo bolje ponaša.
I još jedan dodatak je osmislio. Odlučio je da napravi i montira onu...hmmmm...vi ćete to bolje znati kako se zove... kao veliku cev oko propelera (kao što imaju podmornice) što će mu dati dodatni potisak tj. veće iskorišćenje. Videlo se kako elisa uskovitlava vodu i kako se ta snaga koja se prenosi na vodu rasipa (oni klobuci po površini - sferično se rasipa potisna snaga). Koliko tu ima caka...
Pre nego što pustiš jezik u pogon proveri da li ti je mozak uključen!


Van mreže Baki

  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 681
  • Fishing is philosophy, not butchering...
Odg: Čamci i brodovi
« Odgovor #26 poslato: Januar 28, 2013, 05:23:36 pre podne »
To je dobra fora, napravi se kao neka vrsta mlaznice i brodić mnogo bolje ide.  thumbup

Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2025
Odg: Čamci i brodovi
« Odgovor #27 poslato: Januar 28, 2013, 08:21:04 pre podne »
U teoriji da, mada u praksi zavisi od slučaja do slučaja. To je ono o čemu sam i pričao ranije - možda je elisa trebala da bude 30cm napred, nazad, gore, dole.... Možda samo korito broda nije najsrećnije pa ne dovodi dovoljno vode do elise.
Jeste to lepo kad sve sam napraviš, ali ima dobrih prodića po extra niskim cenama, jer ljudi nemaju para da se time zajebavaju. Probaš brod, vidiš da je dobar i nemaš dileme šta kupuješ.

Ili kao što sam već pisao, vanbrodski motor 4T, koji je mnogo lakše podesiti.

Van mreže Baki

  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 681
  • Fishing is philosophy, not butchering...
Odg: Čamci i brodovi
« Odgovor #28 poslato: Januar 28, 2013, 08:37:54 pre podne »
Pa dobro, isti brod, motor, položaj elise......  bolje ide kad ima cevku oko elise.

Van mreže Ady

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2053
  • Ko drugom jamu kopa, trećom garant potpisuje!
Odg: Čamci i brodovi
« Odgovor #29 poslato: Januar 28, 2013, 09:42:27 pre podne »
E, a koliko ima tu "sitnih" zaj...cija oko te cevke, nisam verovao. Prvo način montiranja i izbor materijala mu dođe kao lakši deo posla. Veća zaj...cija je koji odnos "Fi"-ova treba da bude između ulaza i izlaza, pa koliko treba da viri mlaznica iza elise, koliki da bude početni otvor. koliko ukupne dužine, da li da bude pokretna, delimično pokretna ili fiksna (ako je fiksna - mnogo teže se zakreće), da li iza mlaznice da bude kormilo...? Ono polako postaje konstruisanje space shuttle-a a ne...
Pre nego što pustiš jezik u pogon proveri da li ti je mozak uključen!