Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Did you miss your activation email?

Autor Tema: Marissa  (Pročitano 13678 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Marissa
« poslato: Septembar 05, 2014, 14:18:10 posle podne »
SUNCE je još uvek parkirano kod mene u marini, a mi smo dovezli iz Beograda novi brod. Ako se pitate zašto sad novi, kad sam i onaj tek sredio, razlog je, naravno, u ženi lol

Kada sam kupovao SUNCE meni je u stvari trebao čamac sa kabinom za pecanje. Tu odluku sam doneo posle kišne prošle godine (kao da je ova bolja? prim. mene), kada sam čamac stavio u vodu u martu, a u junu prvi put uspeo da izadjem u šaranolov. Kada već uzimam čamac sa kabinom, porodično smo se dogovorili da bude malo veći, da možemo provesti poneki vikend ili nekoliko dana na vodi. I tako je kupljeno sunce. Posle 8 meseci radova, SUNCE je bilo spremno za duži boravak na vodi (voda, struja, solarne ploče, 12 i 220V, frižider i ostale sitnice koje život znače). Međutim, pošto smo se porodično "navukli" na život na vodi, pojavila se potreba za malo komfornijim brodom.

U startu je bio dogovor da vozimo SUNCE još godinu-dve, pa ga lagano prodamo i uzmemo nešto malo veće. Gledao sam ja i brodove od 10-11-12 metara, ali je sa njima problem što zbog gabarita i težine samo vađenje iz vode košta nekoliko stotina €. Džaba brod ako nemaš para da ga održavaš kako treba, a ja tolike pare nemam. Nije prošlo ni 2 nedelje u video sam MARISSU na oglasima. Taj brod mi je poznat od pre 3 godine kada ga je, sada već bivši vlasnik, dovezao iz Holandije. Od mog je neznatno veći (0,5m duži i 0,35m širi), ali je zbog fabričke gradnje sve mnogo bolje iskorišćeno, i bukvalno ima duplo više mesta. I oblik korita je sigurniji, V korito sa kobilicom, nije toliko kao sunce pogodan za nasukavanje na plaže, ali je svakako mnogo sigurniji u slučaju oluje i velikih talasa. U njemu je renault brodski motor (ovo je možda i najveća mana na brodu, ali verujem da će ga uskoro zameniti neki FIAT  :upravusi )

Marissa je plastična što ima više prednosti nego mana. Prednosti su u težini, obliku korita, i praktično ne-održavanju (nema rdje, farbanja i slično). Mana je što je takav kakav je - ne mogu da ga izvučem dogodine i navarim ovo ili ono, produžim ili bilo šta slično.

Odmah mi je bilo jasno da je stari vlasnik ovaj brod uglavnom vozio i nije preterano brinuo o održavanju, ali to ću sve vremenom srediti. U ovoj temi će se i raditi o sređivanju broda, i naravno plovidbama!




















Van mreže miki no swear

  • Premium Member
  • ***
  • Poruke: 354
Odg: Marissa
« Odgovor #1 poslato: Septembar 05, 2014, 14:35:03 posle podne »
Zankiki, nek te dobro služi, sa srećom!
Izgleda prelepo i zaista je dosta ozbiljniji od Sunca (mada se ne bih ni malo bunio da imam isti)

Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Odg: Marissa
« Odgovor #2 poslato: Septembar 05, 2014, 14:35:33 posle podne »
Marissa je naravno radni naziv teme, kad dođe do registracije, smislićemo nešto novo. Sasvim moguće da će da se zove "Antidepresiv" ili nešto slično. No, kasnije o tome.

Jedan od najbitnijih instrumenata na ovakvom brodu, pored naravno obrtometra, voltmetra, senzora za pritisak ulja je i plovak. Namerno kažem na ovakvom brodu, jer sam na starom imao tomos-a koji je vukao benzin iz ručnog rezervoara pa sam uvek znao koliko goriva imam. Ovaj brod ima tank od 80 litara, do kog i nije baš lako doći, zato je nezgodno što je pokazivač bio zakucan ma maksimum.

Posle rasklapanja tanka, vađenja plovka i probe instalacije, koja je išla metodom - probam svaku žicu na svako mesto i vidim šta se dešava, zaključujem da je elektronika na samom plovku okrenuta naopako. To sam lako rešio, i vratio sve na mesto. OLE! Radi.


Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Odg: Marissa
« Odgovor #3 poslato: Septembar 05, 2014, 14:38:20 posle podne »
Miki, hvala na lepim željama. Sunce je bilo odlično, tu nema priče, da se ovo nije pojavilo na oglasima vozio bih ga ja još par godina sigurno.
Iskreno sam malo umoran od rada oko broda, stari sam sređivao 8 meseci, i nakon 4 meseca uživanja ga prodao :(

Ali idemo dalje, jedino pitanje koje smo pre kupovine postavljali sebi, je da li je to to? Da li je ovo mera da ne moramo da menjamo brod jedan duuuuuuuuuuuuuži vremenski period?

Verujem da jeste.

Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Odg: Marissa
« Odgovor #4 poslato: Septembar 05, 2014, 14:57:22 posle podne »
Druga stvar koja nije bila u redu je tank za pitku vodu. Pošto je tank u samom podu (zbog stabilnosti, naravno), njegovo punjenje se vrši kroz otvor u trupu broda (nešto kao što u automobilu punimo gorivo).

Posle rasklapanja poda, odmah se vidi da je problem u neodgovarajućem crevu. Neko je stavio crevo punog preseka, koje se na jednom mestu savija u L, i naravno presavilo se i voda nije mogla da prođe.
Zamena i crevo, 300 dinara, i problem rešen.

Ovo naravno samo pokazuje koliko vlasnik nije radio na brodu, i koliko ni najjednstavniji problemi nisu rešavani.

Staro crevo



Novo

Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Odg: Marissa
« Odgovor #5 poslato: Septembar 05, 2014, 15:42:48 posle podne »
Nažalost, pri prvoj većoj kiši sam primetio da 5 od 6 prozora pušta vodu. 1 je dobar, 2 malkice, a 3 komada baš lepo kaplju. Stari prozori, star silikon, voda negde prolazi izmedju lajsne i silikona, negde izmedju broda i lajsne, negde izmedju stakla i silikona. Jednostavno se od starosti silikon bukvalno odlepio od stakla.

Pošto ide zima, a i kiše su non stop, ja naravno nisam od tih koji će posmatrati kako se brod natapa iznutra vodom. Jedna opcija je da se skinu te lajsne koje ružno izgledaju, kupiti se pleksiglas malo veći od sadašnjih stakala, za veličinu lajsne i lepiti direktno na brod. To je zbog cene pleksiglasa i lepkova intervencija koja bi koštala preko 300E.

Zbog svega toga, a i zbog toga što nisam hteo da se odreknem kaljenih stakala sa broda u korist lošijeg pleksiglasa, sam odlučio da izvadim postojeće prozore, očistim lajsne od silikona, malo ih ispoliram i vratim nazad. Pošto nisam siguran koliko sam spretan, počeću sa jednim prozorom, da bih ga po vraćanju zalivao jedno pola sata iz creva, pa ako ne pušta onda umem to da uradim  :fuck Lajsne ću posle vraćanja da ofarbam u crnu, i pošto će i stakla biti zatamnjena, trebalo bi lepo da izgleda.




Stare lajsne - ne izgladju najlepše



Na izbijanje prozora sam potrošio skoro 2 sata. Jednostavno nije hteo napolje. Ali sam ukapirao kako, mislim da će sledeći da sidje lakše.






Čišćenje lajsni i vađenje silikona iz žljebova se pokazalo kao vrlo zaje/((%&/$ stvar! Za prvu lajsnu sam potrošio 2 sata! Ali sam shvatio koja kombinacija šrafcigera, skalpela, čelične žice na bušilici, benzina i ostalog je najbolje. Na kraju mi je za druge lajsne trebalo oko pola sata po lajsni.





Sada me čeka lepljenje stakla u lajsne, pa nakon sušenja lepljenje celog prozora na brod. Bojim se da će opet puštati i da sam sve radio džaba... Videćemo...

Van mreže Ady

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2058
  • Ko drugom jamu kopa, trećom garant potpisuje!
Odg: Marissa
« Odgovor #6 poslato: Septembar 07, 2014, 12:32:52 posle podne »
Šta ćeš da radiš sa solarnim panelima? Jel ih skidaš sa sunca i prebacuješ na Marissu ili odlaze sa Suncem novom vlasniku? Greota bi bilo jbg.
Pre nego što pustiš jezik u pogon proveri da li ti je mozak uključen!


Van mreže Imre

  • Global Moderator
  • *****
  • Poruke: 239
Odg: Marissa
« Odgovor #7 poslato: Septembar 07, 2014, 15:31:33 posle podne »
Stavi ovaj lepak, i miran si, ja ga koristim i za lim i drvo i staklo i drži baš za baš .


http://www.prodavnicaalata.rs/sr/proizvod/sikaflex-11fc-elast-masa-za-zaptivanje/3024




Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Odg: Marissa
« Odgovor #8 poslato: Septembar 08, 2014, 08:16:49 pre podne »
@Ady: solarni paneli odlaze sa suncem, a marissa je stigla sa svojim solarnim panelima...

@Imre: dobio sam već preporuku za taj lepak i pazario sam ga... Videćemo kako će se pokazati...

Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Odg: Marissa
« Odgovor #9 poslato: Septembar 09, 2014, 13:08:43 posle podne »
Imre, jel znaš, ide li za ovu siku neki prajmer ili se samo sa njom lepi?

Van mreže dragan2006

  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 501
Odg: Marissa
« Odgovor #10 poslato: Septembar 09, 2014, 13:25:03 posle podne »
Na pakovanju piše All in one,pa ne verujem da treba još neki dodatak.

Van mreže zoran022

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 282
Odg: Marissa
« Odgovor #11 poslato: Septembar 11, 2014, 19:44:46 posle podne »
Podrazumeva se da pre nanošenja površine koje tretiramo moraju biti čiste i odmašćene nekim sredstvom tipa Axel, Ajax i slično, zatim lepo obrisane i osušene. Kod zaptivanja, preporuka je da se nakon nanošenja između površina na koje je nanosimo (lajsne, staklo i zid čamca) pri čemu ne treba baš štedeti, zategnemo šrafove do nekih 50% zazora i odstranimo istisnuti višak. Sačekao da malo zategne, 12 do 24 časova, i onda dotegnemo koliko mislimo da treba.
« Poslednja izmena: Septembar 11, 2014, 19:47:34 posle podne zoran022 »

Van mreže Imre

  • Global Moderator
  • *****
  • Poruke: 239
Odg: Marissa
« Odgovor #12 poslato: Septembar 11, 2014, 20:02:37 posle podne »
Imre, jel znaš, ide li za ovu siku neki prajmer ili se samo sa njom lepi?


Ne treba ti ništa, samo da bude čista površina i budi siguran da će jako lepo da zalepi, da znaš ,ne suši se brzo, treba mu dan-dva da se 100% osuši.

Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Odg: Marissa
« Odgovor #13 poslato: Septembar 11, 2014, 20:47:07 posle podne »
Nisam napomenuo neke izmene.

Probao sam sa čišćenjem lajsni i lepkom za šoferšajbne, ali je mana što se te lajsne malo iskrive pri skidanje. Montirao sam i nije bilo ni lepo, a ni dobro. Skidanje posle tog lepka za stakla je bilo živa muka (ponekde je otišao i deo plastike zajedno sa staklom).

Na scenu stupa plan B. Izbijanje prozora, sečenje pleksija na broj više i lepljenje spolja direktno na brod. Takođe izbacujem šrafove, pošto je svaka rupa za šraf potencijalni prolaz za vodu. Čisto lepljenje pleksija na plastiku.

Da li može da se površina čisti nitrom?

Van mreže zoran022

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 282
Odg: Marissa
« Odgovor #14 poslato: Septembar 11, 2014, 21:12:35 posle podne »
Ako nećeš koristiti šrafove, onda ti ova preporučena Sika ne igra ulogu. Mislim igra, ali ona nije lepak. A treba ti lepak u tom slučaju, nešto tipa onih ''brzomontažnih'', kao na primer Henkel FX101. Sada je valja Ceresit sa istom oznakom. To drži svetski, a bogami i dihtuje. Ja sam ga koristio dosta na mom brodu i evo peta godina kao da je juče stavljeno.
A za nitro ne znam kako bi se ponašao u dodiru sa tom plastikom, Na čistom metalu kao što je kod mene, koristim ga obavezno za čišćenje površina pre nanošenja boje, lepka, i sličnog.