Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Did you miss your activation email?

Autor Tema: Zanimljivosti  (Pročitano 4292 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Zanimljivosti
« poslato: April 28, 2014, 12:23:37 posle podne »
preuzeto sa www.nautickiforum.com

Dokvajz Vanguard je plovilo koje prenosi najteže i najveće objekte na moru, kao što su drugi brodovi, naftne platforme, podmornice i bilo šta ima masu do 110.000 tona, koliko može da ponese. Ako uporedimo sa time da je Titanik imao 52.000 tona, onda može lakše da se shvati kolika je nosivost ovog diva.

Svojom nosivošću, on je za skoro dva puta ispred svoje najbliže konkurencije.

Ovo čudo na vodi je dugačko 275 a široko 70 metara. A u odnosu na svoj položaj kada normalno plovi, može da se spusti još 20 metara u vodu, što mu omogućava da svojim centralim delom dođe ispod plovećih objekata i lakše ih podigne ili vrati u vodu.

Njegova izgradnja je korišta oko 240 miliona dolara jednu holandsku kompaniju, koja je njegov vlasnik, a operativan je od 7. oktobra 2012. godine.

Može da se kreće brzinom od 11-13 čvorova (20-24 km/h) potpuno natovaren i opslužuje ga posada od 40 ljudi.



Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Odg: Zanimljivosti
« Odgovor #1 poslato: April 28, 2014, 13:15:52 posle podne »
Stranice su otvorene i kao stvorene za drop-shot montažu!

Van mreže Korbi

  • Premium Member
  • ***
  • Poruke: 106
Odg: Zanimljivosti
« Odgovor #2 poslato: April 28, 2014, 13:45:38 posle podne »
Ima isti takav, kod kineza.....

« Poslednja izmena: April 28, 2014, 14:44:38 posle podne Ady »

Van mreže Ady

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2058
  • Ko drugom jamu kopa, trećom garant potpisuje!
Odg: Zanimljivosti
« Odgovor #3 poslato: April 28, 2014, 14:44:10 posle podne »
Za vertical jigging k'o stvoren!
Pre nego što pustiš jezik u pogon proveri da li ti je mozak uključen!


Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Odg: Zanimljivosti
« Odgovor #4 poslato: April 28, 2014, 15:31:22 posle podne »
Pa to sam i mislio. Drop-shot i vertical jigging!  :upravusi

Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Odg: Zanimljivosti
« Odgovor #5 poslato: Maj 16, 2014, 09:16:25 pre podne »
preuzeto sa www.nautickiforum.com

KAKAV PEŠ

I mora imaju svoje leptire, a to je riba Chelidonichthys spinosus ili Leptir iz mora.

Pored peraja, zbog kojih podsećaju na leptire, ove ribe imaju i šest nogu, pa tako mogu i da hodaju na dnu okeana u potrazi za hranom.

Dostižu dužinu od 40 cm, a nastanjuju Pacifik na dubinama 25 do 615 metara. Pored svih specifičnosti, imaju i bodlje na škrgama kao i otrov na perajima, koji doduše nije previše snažan da naudi čoveku.


Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Odg: Zanimljivosti
« Odgovor #6 poslato: Maj 16, 2014, 09:17:12 pre podne »
preuzeto sa www.nautickiforum.com

80% nekada plavnih područja reke Dunav nestalo je u poslednjih 200 godina, zaštitom od poplava, proizvodnjom električne energije, regulacijom plovidbe ili iskorišćenjem priobalnog zemljišta.


Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Odg: Zanimljivosti
« Odgovor #7 poslato: Jul 05, 2014, 10:18:46 pre podne »
Preuzeto sa www.nautickiforum.com

Armillaria solidipes je najstarija gljiva na svetu, a poznata je i kao medna gljiva. I ne samo da je najstariji živi organizam na svetu (oko 2.400 godina), nego je i najveći.

Ova ogromna gljiva u Oregonu u SAD, pod zemljom zauzima površinu od oko 9 kvadratnih kilometara, a i dalje raste. Smatra se da može da živi bar još 2.400 godina, a možda i duplo duže.

Bile su potrebne godine kako bi se ustanovilo da se na celom tom području, pod zemljom, nalazi isti organizam koji na površini može da se vidi u obliku grozda gljiva zlatnožute boje. Na jesen se pojavljuju gljive na šumskom tlu, ali to je tek vrh ledenog brega. Gljiva napada korenje svih vrsta drveća. Kada drvoseče seku zaražena stabla, oni pronalaze dugačka bela vlakna - mycelia - koja iz stabala isisavaju vodu i ugljene hidrate koji su nužni i za rast gljive. To sve dovodi do propadanja drveta. Može se reći da se ova gljiva hrani celom šumom.

Ubijajući stabla, ona otvara "pukotine" u šumi i omogućava da se u njih probiju nove vrste rastinja.

Medna gljiva obavlja preradu i kad stablo istrune snabdeva mlado drveće nužnim sastojcima. Osim toga, osigurava hranu i staništa za nove životinje. Npr., na stabla koja umiru a još nisu pala u procesu truljenja, sele se detlići.

Ipak, pored svega toga, na ovom području se danas sade vrste stabala koja nisu toliko osetljiva na "napade" gljive.


Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Odg: Zanimljivosti
« Odgovor #8 poslato: Jul 05, 2014, 10:19:29 pre podne »
Ono što mi je prošlo kroz glavu dok sam čitao tekst je: "sreća da ovo nije kod nas, Laki bi je zapalio" lol haha

Van mreže laki

  • Global Moderator
  • *****
  • Poruke: 861
Odg: Zanimljivosti
« Odgovor #9 poslato: Jul 05, 2014, 23:53:06 posle podne »
 lol što jest', jest'  haha

Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Odg: Zanimljivosti
« Odgovor #10 poslato: Septembar 01, 2014, 08:24:55 pre podne »
http://tutanj.blogspot.com/

Priča o čoveku koje je prešao 12000km čamcem!

Novi Sad-Sankt Peterburg-Novi Sad čamcem
Novi Sad-Sankt Peterburg 2013 prvi deo
Ovo je iskrena avanturistička priča o plovidbi prvog čamca sa stranom zastavom po Rusiji. Puna je gramatičkih grešaka ali je potpuno besplatna, uživajte!

« Poslednja izmena: Septembar 01, 2014, 08:26:31 pre podne zankiki »

Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Odg: Zanimljivosti
« Odgovor #11 poslato: Septembar 17, 2014, 08:20:41 pre podne »
preuzeto sa www.mojaladja.com

Stari modeli švedskog proizvođača su poznati po tome da su, usled toga što su bili napravljeni od debelog čelika i tvrd plastike, poput tenkova na putu. Ali ovaj primerak je otišao korak dalje i zagazio u duboke vode.



Ovaj automobil-brod, koji je u osnovi Volvo model 240 karavan, nosi naziv koji mu je nadenuo njegov kreator, a to je "THEONOMICS Evolvo", ima zavarena vrata, uklonjene prozore i odstranjen krov i može da se kreće podjednako dobro na suvom i u vodi.

Kada je na kopnu ovaj Volvo se ponaša isto kao i svaki drugi automobil, koji nema vrata. Ali kada je u vodi uz pomoć dva motora koji su pozajmljeni sa vodenih skutera kreće se podjednako dobro. Tu je i prednji deo koji je pozajmljen od nekog čamca.

Kako bi bio u tonu sa morskim plovilima ovaj Volvo 240 je ofarban u plavo. Sada mu fali još drvena paluba na kojoj može da se radi na tenu, mada je to prilično teško ako se vozi u vodama Švedske.





׮

Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Odg: Zanimljivosti
« Odgovor #12 poslato: Septembar 17, 2014, 08:21:28 pre podne »
Adame, evo prava sstvar za tebe. Nema da se zaglaviš. Uđeš u vodu gde je dobar prilaz i dalje vodom. I nema nošenja stvari lol

Van mreže Ady

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2058
  • Ko drugom jamu kopa, trećom garant potpisuje!
Odg: Zanimljivosti
« Odgovor #13 poslato: Septembar 17, 2014, 14:03:02 posle podne »
Ou jea! A pride sam i od detinjastva ljubitelj Volvoa (i to onih starih, kockastih).
Odlična ideja i tehničko rešenje!
Pre nego što pustiš jezik u pogon proveri da li ti je mozak uključen!


Van mreže zankiki

  • Administrator
  • *****
  • Poruke: 2026
Odg: Zanimljivosti
« Odgovor #14 poslato: Oktobar 08, 2014, 23:39:10 posle podne »
preuzeto sa www.mojaladja.com

Deo savske obale, koji se do pre samo nekoliko nedelja gušio u brodskim olupinama, konačno je raščišćen, pa obala Savskog amfiteatra posle ko zna koliko godina može da se vidi, a “groblje brodova” oko starog Savskog mosta polako nestaje.



Pravo je uživanje ovih dana prošetati Savskim amfiteatrom odakle su u prethodnih nekoliko nedelja uklonjena 24 plovila koja su tu usidrena već decenijama. Gradska vlast koja je počela sa uređenjem Savskog amfiteatra obećala je da neće odustati dok sa obale ne nestane i poslednje zarđalo plovilo.- Uklonićemo ukupno oko 50 plovila, a uporedo sa tim poslom, radimo i na čišćenju obale i uklanjanju đubreta i deponija koje su se godinama stvarale. Reč je o akciji čišćenja Savskog amfiteatra, ali i uvođenja reda u priobalje. Cilj je da obalu vratimo onima kojima i pripada, a to su Beograđani - kažu u gradu.

U narednih nekoliko nedelja biće uklonjeni skoro svi brodovi od kojih je većina u vlasništvu preduzeća “Ivan Milutinović - PIM” ili ”Bagersko brodarskog preduzeća Beograd”, a kojima je naloženo da izmeste plovila jer te firme imaju i druge lokacije gde mogu da ih drže.

Za sada će na obali ostati samo tri broda koja zahtevaju malo komplikovaniju proceduru kako bi bila izmeštena jer bukvalno treba da se odnesu.
 U gradskoj upravi kažu da sa plovilima koja su do sada uklonili nisu imali nikakvih problema, jer su njihovi vlasnici shvatili da je važno da se ovaj prostor očisti. Ipak, vlasnici pojedinih splavova pokušavaju da zadrže lokaciju i ostanu na mestima gde su sada, ali u gradu su jasni da će preduzeti sve neophodne mere kako bi se uveo red na ovom posedu, odnosno prostoru Savskog amfiteatra koji je predviđen za izgradnju "Beograda na vodi".
 
Nedavno je uklonjen i brod-hotel čiji ga je vlasnik bez bilo kakve dozvole postavio kod Kule Nebojša. Onima koji su nameravali da urade nešto slično, grad je jasno stavio do znanja da se nelegalna gradnja neće tolerisati, a da bi problem trajno bio rešen, od 1. januara 2016. godine trebalo bi da stupi na snagu i Pravilnik o postavljanju plovila.

Kako je nedavno objasnio gradonačelnik Siniša Mali, pravilnik će definisaće zone, uslove, kriterijume, i sve ono što vlasnici moraju da ispune da bi imali splav na teritoriji grada.